Szeretek tablót csinálni a diákokkal, többek között azért, mert szó szerint kézzelfogható eredménye van az ilyen feladatoknak. Gimi első éveiben működik leginkább, mert a nagyobbak már annyira nem lelkesednek a dologért (nyilván van kivétel), a kis csimóták meg imádnák csinálni, csak rém tökölősek, rengeteg idő megy el vele, lényegkiemelésben meg még nem valami jók. Általában korszakbevezetőnek, eszmetörténeti körülnézésnek használom. Tele lehet tenni képekkel, színes filcekkel lehet irkálni, szóval szokták szeretni, és ha tényleg informatív és elfogadható esztétikai szinten van, akkor a teremben is ki lehet tenni. Unalmukban úgyis nézegetik majd, és ilyenkor meg is marad valami belőle.
Ma a tizenegyedik évfolyamon csináltunk tablót, kaptak szövegeket, kooperálni kellett, elég menő lett. Sokkal jobb, mintha frontálisan ledarálnám, ők meg jegyzetelnének. Nekik is. :D Nagy tanulság, mert nem gondoltam volna, de a 18 évesek is ráfeszülnek, hogy pluszt kapjanak. :D Nemsoká kezdjük a Bánk bánt, jééj!
Ti mivel dobjátok fel az eszmetörténeti bevezetőket?