Irodalom és iskola

Irodalom és iskola

arról, hogy mi volt a suliban

Címkék

eszköz (3) fegyelmezés (2) feladat (5) fogalmazás (3) irodalom (1) iskola (1) motiválás (1) norma (1) ötlet (5) pedagógia (4) szövegértés (1) tervezés (1) Címkefelhő

Keresés

irányított szövegalkotás

irányított szövegalkotás

›
2014/9/25 : mircibanán Szólj hozzá!

Csoportbontásos óráim is vannak, de közéjük ékelődik teljes csoportos óra is, ami majd később szépen átfolyik nyelvtanba, de addig mindenféle játékos képességfejlesztés van, amint mindannyian imádunk, a kölkök is és én is, rendre végigvihogjuk az órákat, és közben brutál módon fejlődnek. A játékos alatt nem azt kell érteni, hogy szaloncukorpapírba csomagolt abált szalonna, mint amilyenek a magyarórai játékok szoktak lenni (helyesírási totó :D), tényleg szórakoztató.

Talán ismeritek a Dixit nevű társasjátékot. Ehhez a feladathoz ennek a kártyáit (kiegészítőt elég venni, akkor csak azt a nyolcvan-akárhány kártyát kapjuk meg, amire szükségünk van, bábukat meg táblát nem, így persze olcsóbb is) használom. Nagyon részletgazdag, szépen kidolgozott képek vannak benne, lent mutatom. Párosával ülnek, kapnak pár kártyát (minél többet, annál nehezebb a feladat persze), ezek alapján kell egy mesét írniuk. Mindig elég szürreális lesz, mert itt kifejezetten jól jön a kreatív ökörködés. Fel kell használni az összes lapot, tetszőleges sorrendben. Bele lehet szőni az egész képet, de elég csak egy objektumot/alakot felhasználni róluk. Ez mindig jól sül el, persze ügyelni kell a párok kialakításánál a heterogenitásra. Ha végeztek, felolvassák a történeteiket. Lehet úgy is, hogy közben a többiek látják, milyen kártyákat kaptak, de ez elhagyható.

Ha nehezíteni akarunk, kaphatnak szókártyákat is (három perc felírni 15 szót cetlikre, de használhatunk Activity-kártyákat, Tabu-kártyákat, tényleg akármit), vagy felírhatunk random kifejezéseket a táblára. Motiváló, ha ők mondhatják meg, milyen szavak kerüljenek fel. Ilyenkor ugyanaz a feladat, ami a képekkel is - be kell szőni a kifejezéseket a történetbe. Én ezt sosem osztályzom, nehogy stresszelje őket, de elképzelhető, hogy fogalmazásjegyet kapjanak rá, ha már sokadszorra csinálják. Ekkor nyilván kiesik a pármunka. 

koll3.jpg

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • hallás utáni szövegértés hallás utáni szövegértés
  • az értékekről az értékekről
  • ppk vs valóság ppk vs valóság
  • az elvárásokról az elvárásokról
  • irodalom és iskola irodalom és iskola

A bejegyzés trackback címe:

https://irodalomesiskola.blog.hu/api/trackback/id/tr916730267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard